Do aplikace je možné přidat vlastní jazyk přiložením sobuoru do správného umístění a ve správném formátu.
Formát jazykového souboru vypadá následovně (předloha v adresáři Languages/template pod jménem template.properties):
BUNDLE_LANGUAGE_NAME=Deutsch
WINDOW_TITLE=PSimulator
FILE=File
EXIT=Exit
NEW_PROJECT=New Project...
CLOSE=Close
OPEN=Open...
OPEN_RECENT_FILE=Open recent file
EMPTY=Empty
SAVE=Save
SAVE_AS=Save As...
LANGUAGE=Language
PREFERENCES=Preferences
...
Každý řádek obsahuje klíč (FILE) a hodnotu (File). Při překladu je potřeba přeložit všechny hodnoty. Jméno jazykového balíčku je na prvním řádku (BUNDLE_LANGUAGE_NAME) a objeví se v programu ve výběru jazyka.
Pokud přeložíte všechny! texty a žádný klíč neuberete, pak program rozpozná Váš soubor jako validní jazykový balíček a nabídne ho ve výběru jazyka.
Váš jazykový soubor musí být umístěn v adresáři Languages vedle spustitelných .jar souborů.